ilt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Genel Tanıtımı | |
2 | Bilimsel Bilginin Doğası ve Sosyal Bilimler | Bruce C. Straits and Royce A. Singleton, Approaches to Social Research (3rd edition) Oxford University Press, 1998, pp. 17/39.John Perry and Erna Perry, Contemporary Society: an Introduction to Social Science, Pearson, 2006, pp. 15/22. |
3 | Sosyolojiye Kısa Bir Giriş ve Toplumsal Etkileşim | Anthony Giddens, Sociology, Polity Press, 1998, 2/ 16. James M. Henslin, Sociology: A Down to Earth Approach, Boston |
4 | Sosyolojiden Seçilmiş Bir Konu: Toplumsal Tabakalaşma | Anthony Giddens, Sociology, Polity Press, 1998, pp. 240/244, 251/279. |
5 | Siyaset Bilimine Kısa Bir Giriş | Eddie J. Girdner, People and Power: An Introduction to Politics, İstanbul: Literatür Yayınları, pp. 3/24. |
6 | Siyaset Biliminden Seçilmiş Bir Konu: Siyasi İdeolojiler/ Arasınav | Micheal Roskin et al, Political Science: An Introduction, Prentice Hall International, 6th ed., 1997, pp. 98/123. |
7 | Siyaset Biliminden Seçilmiş Bir Konu: Siyasi İdeolojiler | Micheal Roskin et al, Political Science: An Introduction, Prentice Hall International, 6th ed., 1997, pp. 98/123. |
8 | ARASINAV | |
9 | Sınıf içi yazı çalışması | |
10 | Antropolojiye Kısa Bir Giriş ve İnsan Toplumlarının Evrimi | Carol R. Ember, Melvin Ember, Peter N. Peregrine, Anthropology, Pearson, 2005, 1/13. Anthony Giddens, Sociology, Polity Press, 1998, 45/55. |
11 | Antropolojiden Seçilmiş Bir Konu: Kültür | Raymond Scupin and Christopher R. DeCorse, Anthropology: A Global Perspective, 2004, pp. 224/240. |
12 | Psikolojiye Kısa Bir Giriş ve Kişilik Gelişimi | John Perry and Erna Perry, Contemporary Society: An Introduction to Social Science, Pearson, 2006, pp. 99/122. |
13 | Sosyal Psikolojiden Seçilmiş Bir Konu: Sosyal Biliş | Robert S. Feldman, Social Psychology, Pearson, 2001, pp. 41/46, 80/95. |
14 | Sosyal Ekonomiden Seçilmiş Konular ve İlgili Nüfusbilimsel Temalar | John V. Van Sickle and Benjamin A. Rogge, Introduction to Economics, D. Van Nostrand Company, 1954, pp. 3/10.John Perry and Erna Perry, Contemporary Society: An Introduction to Social Science, Pearson, 2006, pp. 280/281, 296/302. |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bu formdaki zorunlu okumalar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yok |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | |||||
2 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | |||||
3 | İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, | |||||
4 | Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, | |||||
5 | Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. | |||||
6 | Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, | |||||
7 | Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, | |||||
8 | Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, | |||||
9 | İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, | X | ||||
10 | Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. | |||||
11 | Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | |||||
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest